Comercialització

  TEMA 6


Les empreses s'organitzen en departaments. El departament comercial és l'encarregat de la gestió de la distribució i la venta del producte, però també d'asegurar un nombre mínim de clients. 


EL MÀRQUETING


El màrqueting estudia les relacions que s'estableixen entre les necessitats que cobreixen els productes que volen vendre i el mercat al qual van destinats.
El plà de màrqueting és un anàlisi exhaustiva de les condicions en que un determinat producte s'introduirà al mercat. Té com a funcions les següents: 

  • Estudi del producte.
  • Fixar el preu i preveure les promocions i/o descomptes.
  • Delimitar-ne la plaça.
  • Elaborar un estudi de mercat que en permeti identificar i definir el públic objectiu.
  • Determinar quina serà la campanya de promoció i publicitat.

                                              


LA LOGÍSTICA

La logística és el conjunt d'activitats relacionades amb la gestió i la planificació de l'empresa pel que fa el control dels estocs i al transport i el emmagatzematge de les primeres matèries i els productes acabats. Aquestes activitats requereixen personal molt especialitzat.


                                               

EMMAGATZEMATGE I EL SISTEMA JUST IN TIME

El magatzem és el lloc on es destinen totes les mercaderies acabades i preparades per el seu transport i comercialització porsterior. L'estoc és la quantitat de mercaderies que hi ha al magatzem,
El sistema just in time el que fa és reduir costos. Aquest sistema consisteix en proveir les primeres matèries just en el moment en que es necesita. Això vol dir que s'elimina el magatzem.

                                               Aquest és el sistema Just in Time


EL CODI DE BARRES

El codi de barres és un sistema internacional d'identificació automàtica dels productes. Aquest sistema permet el següent: 
  • Saber en tot moment l'estoc del magatzem.
  • Regular ordenadament de manera automàtica el moviment de mercaderies dins del magatzem.
  • Identificar el producte i conèixer les característiques.
               

ESTRUCTURA DEL CODI DE BARRES

El codi de barres està format per unes lletres o nombres. El gruix de les barres o els espais són variables.
El sistema de codificació més comú als països europeus és l'EAN-13. Aquest 13 són els dígits que hi ha al codi de barres.
  
                                                


MITJANTS DE TRANSPORT

Hi ha tres tipus de mitjants de transport per transportar productes:
  • L'avió: és molt ràpid, però té una capacitat molt limitada i resulta molt car.
                                                   
  • El camió: és ràpid i permet una gran movilitat i adaptabilitat ja que el producte pot ser transportat de porta a porta. És car.
                                              
  • El ferrocarril: permet el desplaçament de grans volums de mercaderies a un preu més baix.
                                               
  • El vaixell: és  lent però a diferencia dels altres és el que més capacitat pot transportar

                                                     




EL TRANSPORT COMBINAT / ELS CONTENIDORS


El transport combinat permet transportar un producte amb diferents trasnports i sense treure's dels contenidors.
Els contenidors és un sistema de transport que facilita molt les coses, ja que el producte pot ser transportat sense necessitat de treure's del contenidor. A més són molt fàcils d'apilar ja que tenen una forma rectangular.


                                                      
                                               




TRANSPORTS ESPECIALS.


Hi ha molts tipus de transports especials. Hi ha alguns que porten sustàncies sòlides, com per exemple camions amb plomes molt lleugeres i àgils, que funcionen amb un sistema hidràulic.
                                                     


Uns altres tipus dón els que transporten sustàncies líquides i gasos liquats, com per exemple el camió cisterna amb líquids perillosos.